In jouw bedrijf zitten veel verschillende verhalen. Verhalen over jou als eigenaar, verhalen over het bedrijf zelf, verhalen van medewerkers. Al die verhalen laten het echte gezicht, het echte goud van jouw bedrijf zien. Het laat zien uit welk DNA jouw bedrijf bestaat. Hoe mooi zou het zijn om deze verhalen te delen met de mensen binnen je bedrijf of juist met klanten.
Het bedrijf
Verhalen over het bedrijf zelf. Waar komen jullie vandaan, wat willen jullie bereiken. Deze verhalen wil je delen tijdens een bedrijfsjubileum of met klanten via een blog, de website of social media.
De medewerkers
Verhalen over de medewerkers. Wie zijn ze, waarom werken ze hier, wat maakt hen blij. Deze verhalen kunnen helpen bij het bouwen van het merkverhaal, maar ook om elkaar echt te leren kennen.
Speciale gebeurtenissen
Verhalen over een bepaalde medewerker die zoveel jaar in dienst is of afscheid neemt. Wat is er mooier dan een persoonlijk portret of verhaal geven om te laten zien hoe erg je hem, haar of hen waardeert.
Het is niet makkelijk om deze verhalen naar boven te krijgen in het bedrijf. Want dat kost tijd, het interviewen, het schrijven, weten wat je wilt, welke richting je kiest. En tijd, daar ontbreekt het vaak aan. Er zijn nog genoeg andere dingen te doen.
Daarom krijgen dit soort verhalen bij dit soort gelegenheden, te weinig aandacht. Het is een moetje, je wilt wel iets moois, iets pakkends, iets persoonlijks schrijven. Maar hoe ga je dat doen? Waar haal je de tijd vandaan.
Je kunt natuurlijk zelf achter de computer gaan zitten en 2 uur lang proberen zo snel mogelijk iets goeds op papier te zetten. Of je neemt contact op met mij. Vertel met het verhaal en ik zorg dat het wordt geschreven. Geen gedoe, frustratie of tijdsdruk meer, alleen maar vertellen en weer door. En dan zorg ik dat het goedkomt met jouw verhaal.
Aanpak
1>
Eerst hebben we een vrijblijvende intake. Hoe kan ik je helpen, waar ben je naar op zoek, is er een klik tussen ons.
2>
Daarna vul je wat vragen in. Simpele vragen, vooral bedoeld om geen fouten te maken in de tekst. Zoals namen, data, locaties of relaties. Dit verschilt per tekst. Misschien heb je zelf al iets op papier staan, dit kun je met me delen.
3>
Na deze voorbereiding houden we een (online) interview. In 1 uur, max 1.5 uur vraag ik je naar het verhaal; van jou, het bedrijf of jouw medewerker.
Meerdere verhalen nodig? Natuurlijk kan ik ook meerdere mensen interviewen. Om echt een goed beeld te krijgen van jouw bedrijf, het team, de mensen.
4>
Na het interview kun jij verder met je werkzaamheden. Je kan het nu loslaten, ik zorg voor het verhaal, jullie verhaal.
5>
De laatste stap is feedback, ik stuur je het verhaal en jij geeft mij jouw reactie op het verhaal. Klopt er iets niet, moet er iets anders of beter? Dit is het moment dat er nog iets kan worden aangepast.
6>
Klaar! Jij krijgt van mij de definitieve versie (pdf) en het verhaal eindelijk op papier.
Kosten
Ik hanteer een uurtarief van €75,- exclusief btw. Reken per verhaal, dus per interview, op een tekst van 2 tot 3 A4’tjes. Hiervoor vraag ik €299,- exclusief btw. Natuurlijk is maatwerk mogelijk, laten we dit bespreken tijdens de intake.